Alles voor het liedje

De kracht van muziek heb ik al vele malen benadrukt. Het heeft zich al jaren bewezen. Zit ik op deze zaterdagavond in de chill-stand met een warme kruik, kaarsjes, wierook en..

Uhum.. Nick en Simon (ja, sorry). Ik heb weer eens een muziekavondje. Begon met That’s Live op 3FM, gevolgd door TopPop 3, docu over Gers Pardoel en.. toen schoten me de liedjes te binnen die me deze week raakten. Vaak zit ik dan in de auto, op weg naar of op terugweg van Almelo. 1 november klonk ‘November’ van Rhowen Heze uit de speakers. Ik had het nog niet eerder gehoord en genoot van hun Limburgs accent. De jubileumplaat van Bløf bood een ander mooi liedje: Zo Stil.

Van Shazam tot Simon
En dan heb je daar Shazam (programma op smartphone, waarmee je muziek kan herleiden). Dat is mijn vriendje van de popmuziek. Als ik in de auto zit, thuis ronddans of anderszins fijne muziek hoor. Ik tune op ‘m in en hij geeft me artiest en titel. En op zaterdagavonden als deze blikken we samen even terug. En oops, daar stond ook Nick & Simon, met Alles Overwinnen. De clip heeft internationale potentie. Als boyband of beachboys welteverstaan ;). Maar de tekst vind ik toch het delen waard.

Wij mensen zijn zo klein
Kunnen zo kwetsbaar zijn
..
Besef je dat je bruggen bouwt
Zolang je maar van mensen houdt
..
Geen berg te hoog om te beklimmen
Geen haat te diep om te beminnen
..
Geen weg te lang om te belopen

Geen nacht is te zwart om te hopen
..

Merk Adele helpt 007 aan vrouwelijke fans
Terwijl Adele uit mijn dvd-speler schelt, vanuit de Royal F***ing Albert Hall, bedenk ik me dat ze ook de filmindustrie goed doet. En dan doel ik niet op haar live dvd’s (die ook gruwelijk fijn zijn, maar dat terzijde). Haar nummer Skyfall, titelsong van de nieuwe James Bond film, doet het goed. En de film ook. Ook onder de vrouwelijke kijkers. Ik heb echt het gevoel dat ‘het merk Adele’ maakt dat ‘het merk 007’ een andere lading krijgt. Ook en wellicht vooral onder de vrouwen. Bijzonder, welke uitwerking het een tot het ander kan hebben. Misschien ga ik zelf ook wel.. Eens moet de eerste keer zijn. Ik gun Adele de credits wel.

Kerkelijke genoegens
Afgelopen donderdag mocht ik genieten in de kerk. Ahum. Kerkconcert. Ahum.
RACOON, jongens! Het was te gek. Een avondje Beckum met Industrie Kring Twente, IKT, werd ingewijd door niemand minder dan Racoon. Mijn collega en ik ‘sneakten’ naar de beste plekken, op het een-na-voorste kerkbankje tussen burgemeesters, gemeentesecretarissen, RTV Oost presentatrices en mede creatieven. Terwijl de gave belichting zorgde voor unieke effecten, flikkerde deze zelfde lampen op het lijf van Here Jezus.. Ironie ten top.

‘Alles voor het liedje’ zullen ze gedacht hebben.. Gelijk aan de titel van Racoon hun jubileumboek! Nu we toch bezig zijn, tip ik jullie ook nog voor Pink, waar een vriendinnetje me onlangs op wees. Ze is er weer. En rockt als nooit tevoren. Wat een plaat zeg, fijn! Try is er één van.

Dromen Durven Doen
Dat Nick & Simon zongen over bruggen bouwen, neem ik graag van ze over. Want van al deze clips heb ik een bruggetje naar een ander filmpje gauw gevonden. Do you Dare to Dream? Dit is een vraag die afgelopen dagen centraal staat bij me. Ik ben een prachtig boek aan het lezen, heb donderdag zeer bijzonder inspirerend tafelgezelschap ervaren bij het IKT en de 7e les van mijn yoga opleiding vandaag hielp ook nog een handje. En toen ik vanavond met mijn buurvrouw het rondje park deed, was het cirkeltje rond. Vanuit ieder onze eigen invalshoek bleken we het over oplossingsgericht werken te hebben. Raak.

Ik vertelde over de kracht van visualiseren, de wet van de aantrekkingskracht (denk: The Secret, denk: visualiseer wat je WEL wil en het komt vanzelf naar je toe) en we kwamen uit bij: dromen.

Gandhi, Mandela, Jezus, Moeder Teresa en andere grootheden zijn groot geworden. Niet door klein te blijven, zoals concollega’s voor SNS ooit bedachten, maar door te dromen. En deze dromen concreet te maken. Dit te vertalen naar een concrete visie en daarop te focussen, iedere dag. Iedere dag een klein stapje. Want met kleine stapjes kom je uiteindelijk ook heel ver. Ze wees me op dit inspirerende filmpje. It’s so simple..

‘De kracht van de intentie’ is wat bovengenoemden bloedserieus namen: met innerlijke discipline en regelmaat in contact blijven met je diepste drijfveren. Hou je vuurtje brandend en blaas je passie steeds opnieuw leven in.

Inspirerend en/of muzikaal rest van je weekend gewenst.
Amen! (op z’n Engels, met accent op de A; klinkt als EeyMan!)

Gepubliceerd op 3 november 2012

Geschreven door: Wendy

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

  1. Katrien schreef:

    Mooi, Wen! Inspirerend filmpje ook….:)

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kom koffie drinken

Wat we zoal doen

We praten liever over wat ons drijft, dan wat we opleveren. We zijn gedreven professionals die verbanden leggen, waar je ze niet verwacht. Doorvragen als je liever wil dat ze even stil zijn. En ook bedrijfskundig sterk zijn, coachen, inspireren en ook nog eens geloven dat juist de details het verschil kunnen maken.

DE KRACHT VAN SAMEN

We merken dat sámen optrekken, versterkt. Krachtiger maakt. Dat wanneer je ieders unieke input, ervaring, visie en creativiteit mixt, het beste resultaat bereikt wordt. Daarom geloven we niet in klant-leverancier-verhoudingen. Wat wel? Wij trekken samen op. Schuiven aan in de kantine en naast het bureau. En niet er tegenover.

Hoe we werken

We gaan pas ‘los’ als we het merk goed genoeg kennen. Als we zijn identiteit gevat hebben, gesnapt hebben en voelen. We zijn zelfstartend; zetten vele stappen námens de ondernemer. Op basis van een combinatie van strategie en intuïtie. Onze ambitie voor het merk: dat imago, potentiële identiteit en werkelijke identiteit in balans zijn.