Roxanne en Marlies stellen zich voor

''Schrijven jullie even een stukje over jezelf? Leuk als blog voor op de website!" zegt Sjors met een stift in zijn hand. Op een groot vel tekent hij energiek uit wat er nu allemaal leeft binnen Raakkracht. Alles hier is vol energie, levendig en dynamisch. En dat is juist wat wij (ja hallo, wij schrijven dit; Marlies en Roxanne) zo leuk vinden aan Raakkracht.

Een stukje over onszelf. Wat gaan we schrijven? Samen nemen we plaats op 'de bekende bank'. De bank waar vele klanten een vragenvuur op zich af krijgen. Op een hele prettige manier. Raakkracht zegt niet voor niks: maak kennis met jezelf. Op ‘de bank’ wordt dat proces in gang gezet. Om de ware aard te ontdekken. De identiteit van een organisatie, die als basis dient voor elke communicatiestrategie. Laten wij onszelf ook eens onder de loep nemen.

R: “Toen ik hier voor het eerst weg ging na het sollicitatiegesprek, stuiterde ik. Het waren veel vragen die me gesteld werden. Veel stof tot nadenken. Ik wist nog niet precies waarom, maar toen ik weer op mijn fiets zat voelde ik wel dat dit een plek was waar ik graag wilde werken. Later hebben we pas besproken wat mijn rol precies zou worden.”

M:
“Dat had ik ook. Het voelde direct goed. Ik wil graag op een plek werken waar fijne mensen zijn en waar ik positieve energie ervaar. Een plek die bij mij als persoon past.”

R:
“Wie ben jij dan als persoon? Heb je een paar woorden die bij jou passen?”

M:
“Er komen heel veel woorden in me op. Ik moet kiezen? Ok. Dan ga ik voor Teamplayer. Nauwkeurig. Zorgzaam. En jij?”

R:
“Drie zijn weinig inderdaad! Creatief. Betrokken. Onderzoekend.”

M:
Betrokken is een mooie. Wat betekent dat voor jou?

R: Ik vind het heel mooi om me helemaal te verdiepen in een klant. In zijn of haar drijfveren, waarom hij doet wat hij doet. Ik las op de website van Raakkracht dat ze het DNA van de klanten tot in de puntjes willen leren kennen. Dat sprak me enorm aan.”

M:
Dat herken ik. Voor mij geldt hetzelfde. Het past bij mij. Ik wil de wereld leren kennen en andere mensen ontmoeten. Daarom houd ik ook zo van reizen. Ik heb al veel van de wereld gezien. Andere culturen, leefwijzen, verschillende soorten natuur, die afwisseling vind ik heel mooi. Dat zoek ik ook in mijn werk.”

R:
“En schrijven. Daar houd ik ook van. Jij ook? Volgens mij kunnen we hier ook flink wat schrijfmeters gaan maken.”

M:
“Ik wil me graag ontwikkelen als tekstschrijver. Ik denk dat dit echt een plek is waar ik veel kan leren. Op persoonlijk vlak en op werkgebied. Strategie, hoe alles werkt binnen een bureau als dit.”

R:
We gaan een leuke tijd tegemoet denk ik! (*Lacht*)

M:
Ja, ik heb er zin in! (*Lacht ook*)

Gepubliceerd op 20 maart 2017

Geschreven door: Raakkracht

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kom koffie drinken

Wat we zoal doen

We praten liever over wat ons drijft, dan wat we opleveren. Noem het een reclamebureau met een ongewone twist. Namelijk een die verbanden legt, waar je ze niet verwacht. Doorvraagt als je liever wil dat ze even stil zijn. En ook bedrijfskundig sterk is, coacht, inspireert en ook nog eens gelooft dat juist de details het verschil kunnen maken.

DE KRACHT VAN SAMEN

We merken dat sámen optrekken, versterkt. Krachtiger maakt. Dat wanneer je ieders unieke input, ervaring, visie en creativiteit mixt, het beste resultaat bereikt wordt. Daarom geloven we niet in klant-leverancier-verhoudingen. Wat wel? Wij trekken samen op. Schuiven aan in de kantine en naast het bureau. En niet er tegenover.

Hoe we werken

We gaan pas ‘los’ als we de klant goed genoeg kennen. Als we zijn DNA gevat hebben, gesnapt hebben en voelen. Pas dan kunnen we namens hem communiceren. Social media? Doen we volledig zelfstandig namens merken. Op basis van een combinatie van strategie en gutfeeling. En we láten pas los als alles klopt.