Op die fiets!

Op die fiets! | Column Hofweekblad

Deldense Donderdagen.
Toen ik Team Hofweekblad net leerde kennen, hoorde ik een van de clichés (op mijn beste Twents): “As ze ’t mooi vin’n, heur je niks. As ze ’t niks vin’n, heur je ’t vanzelf.”. Dat was het antwoord dat ik kreeg toen ik me afvroeg wat lezers van de kersverse columns zouden gaan vinden. Die raak, anders en openhartig zouden zijn.

Vanuit Enschede zit ik inmiddels column nummer vier te schrijven met een aantal rake reacties ‘uit het veld’ op zak. Van een hippe fotografe uit de Hof, die telkens met een glimlach laat weten dat ze het leuk vindt. Van een collega uit Team Hofweekblad die op de Twentse beursvloer haar hele netwerk vertelt hoe leuk ze de schrijfsels vindt en hen aanspoort ook te gaan lezen. En van een mede-ondernemer uit Delden die ter plekke met me meeleest met de krant voor de neus.

Leuk!
Een oplage van maar liefst 22.000 stuks wekt de nodige nieuwsgierigheid bij me op. Wie zijn jullie? Wie lezen mee, wie slaan een keertje over? Wie spreekt het aan, wie bladert snel verder naar de sportuitslagen? Wie wonen, werken, leven en ondernemen er allemaal in de Hof? Wat beweegt jullie, wat maakt dat er goed geboerd wordt in de Hof? Wat maken de koopavonden gezellig en het ondernemen aantrekkelijk?

Aha, op die fiets!
Ik ben in een spontaan lezersonderzoek beland. Bij de plaatselijke middenstand, waar ik binnenstap op Deldense Donderdagen. Stukje bij beetje warm ik ze op. Doe ik voorzetjes. Om binnenkort hopelijk inkoppers te ontvangen. Rake reacties, leuke feedback en input voor columns of andere artikelen waarover jullie graag lezen.

De feestweek
Als een ware reporter bracht ik afgelopen week een bezoek aan Bakker Meen met drie kersverse sterren, voor heerlijk verse broodjes tijdens de lunch. Aan Tuunte en HEMA, voor winterse cadeaus. Ook bezocht ik Coopers Investors op de fiets om eens bij te praten en Hotel De Zwaan voor een werkoverleg in de sjieke voorkamer. Waar ik kan, vraag ik wat er leeft, wat men graag leest en waarom men hier onderneemt.

Het is de hoogste tijd.
Tijd voor nieuwe dingen.
Tijd voor ander nieuws.
Tijd voor anders ondernemen.
Tijd voor de Hof.

Ik wens jullie een dondersfijne week, in Hof van Twente en daarbuiten!
Tot ziens of tot volgende week!

* * *

Dit blog wordt als column gepubliceerd als onderdeel van de columnreeks WendyRaakt in het Hofweekblad, een weekblad voor ‘de Hof’ / Hof van Twente.

Hofweekblad | Drukkerij Unaniem | WendyRaakt

Gepubliceerd op 25 november 2014

Geschreven door: Wendy

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kom koffie drinken

Wat we zoal doen

We praten liever over wat ons drijft, dan wat we opleveren. We zijn gedreven professionals die verbanden leggen, waar je ze niet verwacht. Doorvragen als je liever wil dat ze even stil zijn. En ook bedrijfskundig sterk zijn, coachen, inspireren en ook nog eens geloven dat juist de details het verschil kunnen maken.

DE KRACHT VAN SAMEN

We merken dat sámen optrekken, versterkt. Krachtiger maakt. Dat wanneer je ieders unieke input, ervaring, visie en creativiteit mixt, het beste resultaat bereikt wordt. Daarom geloven we niet in klant-leverancier-verhoudingen. Wat wel? Wij trekken samen op. Schuiven aan in de kantine en naast het bureau. En niet er tegenover.

Hoe we werken

We gaan pas ‘los’ als we het merk goed genoeg kennen. Als we zijn identiteit gevat hebben, gesnapt hebben en voelen. We zijn zelfstartend; zetten vele stappen námens de ondernemer. Op basis van een combinatie van strategie en intuïtie. Onze ambitie voor het merk: dat imago, potentiële identiteit en werkelijke identiteit in balans zijn.