Campagnes

1. Een internationale productlancering: activatie en nieuwe merkbeleving

Huka ontwikkelde een nieuwe driewieler. De Cratos. Hiermee voegde Huka een volledig nieuw product (een ligdriewieler) toe aan het assortiment. Daarnaast was de Cratos de eerste fiets in het assortiment dat was gedesigned als eigentijds en een moderne uitstraling. Uiteraard was de fiets ook technisch volledig up-to-date. Voor de internationale lancering via het bestaande dealernetwerk, mochten wij een campagne maken.

De campagne had meerdere doelstellingen. Enerzijds was het doel om leads en dus sales te realiseren. Daarnaast was dit de eerste fiets die de door ons begeleide herpositionering vertegenwoordigde. Dealers moesten gaan ervaren wat dit voor hen betekende en de eindgebruikers konden gaan ervaren dat fietsen voor mensen met een beperking er ook tof en stoer uit konden zien.

We stuurden de dealers een campagnepakket met nieuwe middelen, waaronder een 'deurhanger' voor aan de af te leveren fietsen en on- en offline visuele middelen voor de weeggeefactie die we hadden bedacht. In het campagnepakket hadden we uiteraard een knipoog gemaakt naar het Dutch Design en het feit dat Huka een familiebedrijf is door de introductie als geboorte van een familielid te benaderen. Compleet met beschuitje (uiteraard met gele & witte muisjes) en een geboortekaart. Dealers hebben we uitgenodigd gebruik te maken van de middelen - zoals berichten voor op sociale media ook gericht op de weeggeefactie - om zo internationaal en simultaan de fiets onder de aandacht te brengen. De social media-actie heeft veel interactie opgeleverd met de doelgroep (internationaal). Concreet leverde dit over de 200 leads alles al op.

Resultaten: snel gevulde orderportefeuille (250 stuks binnen de campagneperiode. Dit was de target van het eerste jaarvolume) | betrokkenheid dealers vergroten | uniformere marketing via dealernetwerk | vergroten merkbeleving | concretisering herpositionering

 

2. Activatie ter uitbreiding dealernetwerk

Om hun dealernetwerk geografisch te intensiveren en het netwerk een prikkel te geven, hebben we voor Huka een campagne opgezet. Gekozen is om de rijwielhandelaren uit te nodigen Huka in hun assortiment op te nemen.

Duidelijk moest worden dat zij met beperkte inspanning uitstekend in staat zouden zijn de fietsen van Huka te kunnen verkopen. Kennisbarrieres en communicatieblokkades moesten weggenomen worden. De campagne zou worden uitgerold in een aantal fases. Echter de eerste fase, waarin gericht dealers werden benaderd, leverde al meer respons op dan als doel was gesteld. Huka heeft hierdoor naast een socialistisch dealernetwerk nu ook landelijke dekking via de rijwielhandelaren.

3. Van moment- naar merkbeleving

Cogas transporteerde maar liefst 1.000.000 m3 groen gas via haar infrastructuur. En het is slechts het begin. De ambitie is dit in 2018 te vervijfvoudigen! Maar eerst moest deze mijlpaal worden gevierd. Met alle belanghebbenden. Vieren en trakteren gaan hand-in-hand, maar wáár kies je dan voor? Ons advies: van moment- naar merkbeleving. Dus in plaats van een verse slagroomtaart laten bezorgen, kozen we voor iets duurzamers, iets van meer impact en betekenis.

De Cogas Groep heeft zo'n 200 mensen in dienst en negen aandeelhoudende gemeenten. Alle wethouders met duurzaamheid in hun portefeuille persoonlijk een attentie overhandigen. Zodat zij op hun beurt hun collega's in hun succes konden delen. Uiteraard met iets duurzaam lekkers: een reepje Tony Chocolonel. En grote heliumballonnen van 1.000.000 sierden in de centrale hal.

Meer weten?

Wil je meer weten over onze kijk op betekenis, business of projecten als deze? Neem dan contact op met Wendy (ter Bekke). Je kunt haar bereiken via wendy@raakkracht.nl en 06 411 641 94.

Gepubliceerd op 6 september 2018

Geschreven door: Raakkracht

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *