Kloppend hart van Cogas

Cogas zorgt voor jouw warme douche of thee

Regionale netbeheerders als Cogas leggen kabels en leidingen aan.  Ook beheren ze het energienetwerk in de regio. Cogas doet dat voor inwoners van maar liefst negen gemeenten in Twente en een deel van Salland. Al 50 jaar trouwens. Ze zorgen voor jouw warme douche of lekkere bak koffie op de vroege morgen. Via de meter in je meterkast ben je op hun energienet aangesloten. Jouw meter is er slechts een van de bijna 8 miljoen huishoudens in Nederland. Er komen veel vakmensen bij kijken, van monteurs tot zelfs… netarchitecten. Ze werken elke dag aan… jawel: één van de meest betrouwbare energienetten ter wereld!

PS Cogas is geen energieleverancier. Wel maakt ze het mogelijk dat energieleveranciers kunnen leveren aan mensen als jij en wij. Als ze het goed doen, merk je meestal helemaal niets van ze. Behalve… Op social media.

Raakkracht voor Cogas

Cogas: de verbinder in Oost-Nederland. Raakkracht: we ervaren dat social media verbindt. 1 + 1 = 3. We kregen de uitdaging toevertrouwd om Cogas te helpen in roerige tijden. In tijden van veranderingen in de energiewereld, glasvezel, providers en zenderpakketten. We mochten helpen op het meest cruciale moment met een krachtig medium de verbinding met mensen in het verzorgingsgebied te realiseren. Welk krachtig medium gebruik je hiervoor? Inderdaad, social media. Sinds eind 2014 helpt Raakkracht Cogas hierbij.

Social media: het kloppend hart van Cogas

Social media is dé plek waar je zowel krachtig als toegankelijk bent voor je netwerk. Daar sta je 24/7 ‘aan’ en worden tijdlijnen gevuld en gevolgd.

Of het nou gaat om LinkedIn, Facebook, Twitter of andere kanalen.
Met wethouders contact onderhouden via Twitter.
Interactie met huishoudens opzoeken via Facebook.
Vacatures managen op de bedrijfspagina van LinkedIn.

De kracht van samen

Raakkracht verzorgt (bijna) alle social mediacommunicatie voor Cogas. We zeggen bijna, omdat het inmiddels gaat om een mooie samenwerking met Cogas-dames van de servicedesk. Zij zijn verantwoordelijk voor de klantenservice van Cogas. Zowel fysiek aan de balie als aan de telefoon en per mail. Vandaar dat gebleken is dat het webcare-gedeelte van social media (concrete klantenservicevragen of -reacties) inhoudelijk door hen wordt behandeld. Dit doen ze als de beste, dus laten we graag aan hen over. Uiteraard bijna altijd wel even in afstemming met Raakkracht.

Meer weten?

Wil je meer weten over Cogas, dit project of alle andere dingen die we voor Cogas gedaan hebben? Neem dan contact op met Wendy (ter Bekke). Je kunt haar bellen, mailen, appen via wendy@raakkracht.nl en 06 41 16 41 94.

Gepubliceerd op 7 februari 2017