Creativiteit

Toeval of toelaten? That’s the question.

 

Als je je vastbijt in het eindresultaat, ben je niet creatief, maar controlerend bezig.

(Happinez / A.W. Schaef, 2007)

 

Ik citeer een stukje wat hierbij hoort:

“Wist je dat veel grote ontdekkingen en uitvindingen, zoals die van vloeipapier, champagne, röntgenstraling of de bewustzijsverruimende werking van LSD, volkomen toevallig zijn gedaan? Het zoeken naar iets en daarbij spontaan op iets anders stuiten, wordt ook wel serendipiteit genoemd.

Een alerte, open geest en de flexibiliteit om al zoekende het roer om te gooien, is al wat nodig is om iets te vinden wat je niet zoekt. Ben je teveel gericht op het eindresultaat, dan krijgt wat jou onderweg zomaar toevalt niet de kans om te worden opgemerkt.

Zoeken ‘light’ is meestal de beste garantie om verrast te worden door dingen waarvan je het bestaan niet vermoedde.”

Laat dit nou naadloos aansluiten van een advies van een vriend vanavond:

Minder zoeken.
Meer vinden.

Amen đŸ˜‰

Gepubliceerd op 26 mei 2013

Geschreven door: Wendy

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *