Gedragsverandering realiseren

Communicatie Gedrag Raakkracht
We stuitten op een mooi artikel over inzicht in het waarom van menselijk gedrag.
En vooral wat communicatie daaraan kan bijdragen.

Het gaat over de kracht van overtuigende communicatie.
Een aardig lang artikel en daarom hierbij een (best heel) verkorte weergave:

* Houd mensen een spiegel voor
* Wéét waar mensen blij van worden
* Onderzoek de oorzaak: wíllen of kúnnen de mensen niet niet?
* Gedragsverandering kost tijd. Altijd! Wees blij met elke verandering en troost jezelf met de conclusie dat je altijd een nieuwe stap kunt nemen.
* Blijf niet achter je bureau zitten. Wees zichtbaar en praat met medewerkers, klanten, en andere betrokkenen. Alleen dan kun je met communicatie echt het verschil maken.

Last but not least:
Probeer vooral dingen uit.

Welkom bij de “keuzearchitecten” van raakkracht!

Bekijk hier het volledige artikel van Frankwatching (met bronvermelding van de illustraties)

Gepubliceerd op 20 juli 2015

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *