Happy op je werk: Huh? of Duh!

Happy working girl

Nuchtere Hollanders. Denken dat werken hard moet zijn en gelukkig zijn iets is voor de vrije uren of zelfs alleen voor een enkeling. STOP. In the name of love. We gaan het helemaal anders doen.

Want, ja! Werk & geluk gáán samen. En zelfs héél succesvol. Zo bewees het (oké, oké: Amerikaanse) bedrijf Zappos.

Zappos toont een bijzondere bedrijfscultuur die inspireert & aanspoort, waarbij ‘geluk van werknemers’ belangrijker is dan ‘klanttevredenheid’.

Eigenlijk ook té nuchter hè, klanttevrédenheid? Ik bedoel: tevreden en prima zijn beide van die middelmoot-woorden.
Gelúkkig! Dát mogen we zijn!

In het leuke artikel van het Financieel Dagblad waarin dit alles beschreven staat, staat te lezen: “Ook in Nederland moeten bedrijven gaan begrijpen dat ze pas echt duurzaam kunnen groeien als de werknemer — misschien in eerste instantie nog meer dan de klant — centraal staat.”

“Happiness is nu eenmaal een serieuze business.”

Een van de Nederlandse bedrijven die het al snapt én toepast is Coolblue. Gaaf om te lezen dat Coolblue hetzelfde nastreeft als ik, zowel persoonlijk als professioneel: “gewoon verwonderen: twee woorden die elkaar tegenspreken. Maar die juist daardoor zo ontzettend Coolblue zijn. We zijn eigenzinnig én enorm nuchter.”

Cool.
Ik gebruikte er tot nu toe ‘diepgang met een knipoog’ voor om deze gekke twist duidelijk te maken.

Heerlijk ook, te lezen hoe korte metten wordt gemaakt met mensen die geluk op de werkvloer niet willen/durven/zijn:

“Het gaat eerder om een mindset: een open houding ten opzichte van happiness. Je snapt het, of je snapt het niet.”

Zullen we?
Naast ‘bruto nationaal product’ ook gewoon praten over ‘bruto nationaal geluk’?
Doe mij maar een broodje geluk, uh gezond. Met een beetje boerenverstand alsjeblieft.

PS Pas op. Geluk schijnt besmettelijk te zijn.

Lees hier het volledige artikel | FD.nl | Zappos | Coolblue

Gepubliceerd op 26 oktober 2014

Geschreven door: Wendy

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

  1. Rodinne schreef:

    So true!!;-)

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *