Heb jij daar een boodschap aan?

Boodschap | WendyRaakt.nl

Mag ik je een paar seconden lenen? 400 woorden even meenemen? In de wereld van mij. Mij als columniste. Even een kijkje in mijn wereld van juist díe schrijfsels die om persoonlijke beleving gaan. Geen technisch schrijven. Geen doelgericht schrijven. Niet voor deze columns.

Dat wat mijn columns anders maakt
Ik hou van creëren. En het liefst van meer. Meer creëren. Meer delen. Meer interactie. Meer blije lezers. Betere columns. Critici maken me beter. Scherper. Gedrevener. (Was dat mogelijk, nog meer gedreven? Blijkbaar.). Juist die critici stimuleren me altijd weer om scherp te blijven. Online. Offline. Privé. Professioneel. De wereld waarin ik verhalen schrijf. Deel. Lezers heb. Raak. Aanzet tot actie. En zij mij. Door te reageren. Interactie met me aan te gaan.

Terug naar mijn boodschap
Jullie merken het: ik schrijf hoe ik denk. En vice versa. Het is 1-op-1 gevoel wat je leest in mijn column. En dat dwaalt wel eens af. Dwarrelt. Fladdert. Als een vlinder. En dat maakt het leuk. Dit beseffende, haal ik weer opgelucht adem, krullen mijn mondhoeken weer omhoog en gaan de blauwe kijkers weer stralen. Dit is wat me blij maakt. De vingers horen rammelen op het toetsenbord. Het woordenaantal zien stijgen en de woorden die ik nog ‘over’ heb (voor je beeldvorming: vanaf hier nog zo’n 200) zien dalen. Zie je het al voor je?

De boodschaaaaap
Ik bedoel maar. Daar ben ik weer. Terug bij het vraagstuk van ‘de boodschap’ van deze column. Die is er dus niet. Misschien is dat het wel. Ik schrijf deze columns – meestal – niet bewust met een boodschap. Ik deel mijn belevenis. That’s it. Dat raakt. De boodschap die jou past, haal je eruit. Dat gebeurt. Al een paar jaar. Via mijn weblog deel ik puur mijn belevenissen, verwonderingen & kijk op de wereld. Dat leidt tot persoonlijke reacties en betrokken lezers. Want, zoals succesvol blogster Cynthia Schultz (beter bekend als ‘Miss Lipgloss’ met duizend bezoekers per dag!) afgelopen week deelde in een interview bij Twents netwerk-walhalla Business Meets Twente: ‘Als je zelf persoonlijk bent, krijg je ook betrokken lezers en reacties.’

Wat je geeft, krijg je terug.
Wat geef jij?

Let op: gegarandeerd-iets-terug-garantie.

Links: Business Meets Twente | Raakkracht

 

* * *

Dit blog wordt als column gepubliceerd als onderdeel van de columnreeks WendyRaakt in het Hofweekblad, een weekblad voor ‘de Hof’ / Hof van Twente.

Hofweekblad | Drukkerij Unaniem | WendyRaakt

 

Gepubliceerd op 18 november 2014

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *