Jezus Mina Media

Het is jullie vast niet ontgaan: ik ben een ‚bladenvrouw’. Als jong meisje zat ik al in een hoekje met een stapel magazines. Met schaar en plakstiften in de aanslag om zogenaamde moodboards te maken van knipsels die me aanspraken. Het is dan ook een walhalla voor mij om de ontwikkelingen in bladenland te volgen. Of het nou gaat om kranten, glossy magazines of vakbladen. Overal haal ik inspiratie uit. Maar er zijn grenzen…

Ondergoedmodel van wereldformaat
Onze Nederlandse Doutzen Kroes pronkt op het ‚collectors item’ van het blad Vogue. Met 3 verschillende covers (daar is het dan ook een collectors item voor, zie hieronder) en een zeer grote reportage lijkt het of Doutzen tijdelijk de hoofdredactie op zich heeft genomen. Leuke achtergronden van haar en haar gezin, haar moeder, haar vriendinnen, haar zakenpartners en haar favoriete kleding, crèmes én meer passeren de revue. Maar waar te beginnen? Voordat ik bij de inhoudsopgave belandde, bladerde ik door maar liefst 10 spreads (dus dubbele pagina’s) met paginagrote advertenties. Het topmodel moet toch ergens van betaald worden. Al vraag ik me af in hoeverre deze advertenties ook bekeken (laat staan: gelezen) worden. Men is namelijk veel te benieuwd naar de hype van dit collectors item. Je gaat dan niet rustig bladeren, bladeren, bladeren (zo’n 20 pagina’s) tot je überhaupt bij iets relevants uitkomt. Lijkt mij dan. 

vogue-maart-2015-cover-1-155872    vogue-maart-2015-cover-2-155873    vogue-maart-2015-cover-3-155874

Over relevantie gesproken…
Here Jezus.
Want niemand minder dan Jezus heeft nu ook zijn eigen blad. Ja, echt waar. Ook volop in de media afgelopen maand, dus wellicht heb je het aangedurfd, net als ik: een boekhandel in, met alle gevolgen van dien. Ook dit was een collectors item, limited edition, oftewel: blad met beperkte oplage wat de ‚wannahave’ waarde vaak verhoogt. En dat blijkt. Want ook ik (niet gelovig) liep daar warm voor. Ik liep de boekhandel in, (had het gevoel dat ik) werd aangekeken of ik zwaar gelovig was en ik neigde even om te zeggen dat het een cadeautje was. Maar nee. Jezus ging gewoon met mij mee. Onder de arm. Publiekelijk.

Achterzijde magazine Jezus! #raakkracht

Rake quotes en eye-openers
„Veel beroemdheden kregen hun eigen glossy. Maar de bekendste persoon op aarde nog nooit.” pronkt op pagina 2 van het gelijknamige blad van Jezus. En geloof me, de hoofdredacteur van het blad is zelf niet gelovig. Sterker nog, hij kopt: „Het zou niet in me opkomen een blad over Jezus te kopen, laat staan om er een te maken.”

Gepubliceerd op 3 maart 2015

Geschreven door: Wendy

We schrijven over wat ons raakt, prikkelt en inspireert. Identiteitsmarketing is wat ons samenbrengt. We houden ervan mensen en merken in hun eigen kracht te zetten. En dat zichtbaar te maken.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *