K van Kwetsbaarheid

De K van KLM, van koekjes, van keigaaf, van keispannend en van allerlei andere uitersten. Maar ook die van…

Precies, de k van kwetsbaarheid.
Of het nou om mensen, Merken (bewust met hoofdletter ;)) of organisaties gaat. Kwetsbaarheid mag, kan en is… keigaaf. Wat het is gedurfd. Getuigt van lef. In plaats van ‘kwetsbaar’ zoals het soms een negatieve lading krijgt.
Het is wel vaker een thema merk ik in mijn omgeving en ik las er recentelijk dit ‘versje’ over.

“Het is niet erg… om het af en toe even niet te weten. Integendeel.
Door te tonen waar je niet zeker van bent, laat je zien hoe sterk je bent.
Door klein te durven zijn, ben je een groot mens.
Kwetsbaarheid en onzekerheid zijn vaak de aanjagers om te komen tot creatieve oplossingen.
Kwetsbaarheid betekent jezelf durven tegenkomen.
Je kunt je er tegen afzetten, maar dan verlies je aan karakter.
Eraan toegeven is het begin van een race naar een nieuw avontuur.
Ontkennen dat het er is, ontneemt je de mogelijkheid om te excelleren.”

Uit: boekje van a tot z van Eric Nijkamp

Gepubliceerd op 20 mei 2013

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

  1. Dennis schreef:

    Mooi hoor!

  2. Marion schreef:

    Raak

  3. jan schreef:

    De ‘K’ van Komt me bekend voor… 🙂 Wie schreef ook alweer het boekje?

    1. Wendy schreef:

      Jan de Man 🙂

      1. jan schreef:

        hihihi o, nee als man is het: hahaha

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *