Midweek Mindweek

Wat een week weer. Midweek welteverstaan. Want we zijn op de helft.

Zou het de nieuwe regelmaat worden, iedere woensdag een blogbericht posten?
Na het experiment van 21 dagen iedere dag bloggen kwam ik namelijk uit bij uitdaging naar iets meer 3 R’s, rust, reinheid, regelmaat.

Enfin, het is woensdag en het kriebelt, so here I am.

Een week met veel nieuws, veel ontwikkelingen, veel gedaan, beleefd en.. veel te leren.

Mooie inzichten, blogs en ‘ontmoetingen’. Sommige ‘ontmoetingen’ pakken je. Ik deel er een aantal:

  • Een week geleden blogde ik over sensitiviteit, HSP of hoe je het maar wil noemen. Fijn en hartverwarmend dat sommigen van jullie je er – onverwachts en/of juist heel dankbaar – in herkennen. Vanaf dat ik er kennis mee mocht maken, inmiddels 7 jaar geleden, heeft het mij in ieder geval niet meer losgelaten.
  • Tijn Touber heeft me vanaf de eerste ‘kennismaking’ niet meer losgelaten. Een ‘zakelijke relatie’ (al ben ik overtuigd van authenticiteit die onderscheid zakelijk/privé overstijgt) die mijn blogs leest zei me dat ze hem deden denken aan Tijn: ‘Niet mega-zweverig, wel rake quotes en inzichten‘.
  • Valt Adformatie op de deurmat en ‘coveren’ ze ‘Happy Ads Project’, noem het geluksadvertenties. Een initiatief van Kees Klomp. En laat die naam nou juist zorgen dat ik van het ene ‘oh’ in de andere ‘ah’ verval. Feest van herkenning, het verdiepen in deze ‘reclamemaker op zoek naar zingeving’.
  • Ik hou van puur. Van Twitter. En van merken. En stuit op een artikel dat bevestigt waarom ik me er zo bij thuis voel.
  • Je afvragen waarom je iets doet. Simon Sinek werd bekend door zijn zgn. Golden Circle. Zijn focus? ‘Start with why’. Hier lees je waarom..
    Over vriendschap en familie, over werk en privé, over kippenvel en inspiratie.

Volg je ’t nog ;-)?

Ondertussen geniet ik verder van nieuwe ‘ont’moetingen.

In deze Midweek – Mindweek dat ik een sneeuwenengel maakte in de kersverse sneeuw.
Ik kon het niet laten..

 

Gepubliceerd op 16 januari 2013

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

  1. René Evers schreef:

    🙂 kan je niet helemaal volgen, maar er gebeuren veel interessante dingen op dit moment. Ik zou wel eens een doorkijk willen zien (glazen bol) hoe de samenleving verandert, de rol van marketing op deze verandering, nieuwe generatie, flexibelisering op alles, trek naar de stad, rol van social media, rol Twente in Nederland. Mijn gevoel zegt dat er een enorme verandering gaande is, maar kan het niet goed plaatsen. Benieuwd naar je analyse op de 23e 🙂 🙂

    1. Wendy schreef:

      Dank je wel, René! Ik ben ook héél benieuwd!
      PS Wellicht al eerder dan de 23e, want er komt weer een schrijfweek aan. Zie hier voor wat er destijds ontstond http://www.wendyterbekke.nl/tag/schrijfweek/
      Fijn weekend!

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *