"Dozen schuiven is verleden tijd. We doen nu waar we goed in zijn."

RJ audiovisueel wordt 'gewoon' RJ.


Toen we in 2018 voor het eerst over de drempel stapten bij Rene Jansen van RJ Audiovisueel, vertelde hij over hun diensten: het leveren van audiovisuele systemen. En dat was letterlijk het inpakken van dozen en het ‘bouwpakketje’ afleveren bij de klant. Maar al snel kwamen we erachter dat alle kennis die RJ in huis had, onbenut bleef in zijn werkproces. En juist dáár ligt hun kracht.

[Tekst loopt door onder beelden]

"Onze nieuwe werkwijze is een wereld van verschil"

"We doen nu wat we leuk vinden, delen onze jarenlange kennis en ervaring en werken vanuit onze kracht. Onze nieuwe werkwijze is een wereld van verschil en niet onbelangrijk: dat onze business daardoor is geëxplodeerd”, aldus Rene. “Het mooiste van de nieuwe weg die we zijn ingeslagen is dat opdrachtgevers ook daadwerkelijk ervaren welke toegevoegde waarde we hebben geleverd. En omdat wij ze nu ook adviseren, hebben we zelf veel invloed op of de opdrachtgever alle kansen en mogelijkheden benut. Het is onwijs gaaf om onze opdrachtgevers te verrassen met oplossingen op het gebied van samenwerken en communiceren die alle verwachtingen overtreffen”, aldus Rene Jansen.

Terug naar de kern

We planden onze eerste sessies samen met RJ met als doel: terug naar de kern en juist vanuit daar opereren. Al snel kwam naar voren dat juist die adviserende rol enorm belangrijk was voor hun opdrachtgevers. In plaats van een soort webshop, waarbij de opdrachtgevers hardware afnamen, werd RJ zélf het advies- en ontwerporgaan voor de opdrachtgever. In plaats van vrijblijvend advies in de hoop hardware te slijten, adviseerden en ontworpen we duurzame totaaloplossingen. Een transformatie die later het fundament voor de nieuwe propositie voor RJ werd.

Van toegevoegde waarde zijn

Wat ze voorheen met de ‘bouwpakketjes’ ook al wilden bereiken, doen ze nu nog steeds: met techniek een andere dimensie geven aan communicatie en samenwerking. Maar waar we RJ in hebben geholpen is door hun grootste meerwaarde, meedenken met opdrachtgevers, in mogelijkheden en oplossingen zelf in te zien en daarvoor gaan staan. In plaats van dat ze vroeger simpelweg te doen wat gevraagd werd, zelf de lead nemen vanuit expertise. Verder kijken dan de klantvraag. Op zoek naar de echte behoefte achter deze vraag. Een veel sterker vertrekpunt om te komen tot praktische oplossingen en de opdrachtgevers in hun business daadwerkelijk versterken.

Ervaring Rene

Als dit het resultaat is van een zoektocht naar een partij die online-banners voor je kan maken, dan gun ik iedere ondernemer een banner. Vanuit een vraag naar een middel werden we meegenomen op reis. Op deze reis herontdekte ik mezelf en vonden we onze onderneming opnieuw uit om deze uiteindelijk weer te vertalen naar onze herkenbare communicatie. A hell of a ride, maar met resultaat. Resultaat waarvan ik bij de start niet durfde te dromen.

Een geslaagde herpositionering met passende 'branding'

Raakkracht is enorm trots op RJ. Op Rene en zijn team. Zij hebben de gezamenlijke ideeën en concepten, die vorm kregen in een vernieuwd merk en brandende ambitie, uiteindelijk waargemaakt. En dat in heel korte tijd! Grote klasse...

Ook zo'n sterk merk?

Ben je op zoek naar meer samenhang in je communicatie en/of organisatie? Ben je uit je jas gegroeid en wil je weer terug naar de kern, de 'reason why it al started'? Merk je ook de wereld aan het veranderen is en dat het daardoor cruciaal is dat je de hele keten op orde hebt, van a tot z? Dan helpen wij je graag bij deze transitie! Neem dan contact op met ons via hallo@raakkracht.nl en 053-203 2492.

Gepubliceerd op 19 december 2018