Ondernemen met karakter

HofZakelijk team

Aangenaam! Dit is het team waarmee we aan het nieuwe concept voor HofZakelijk hebben gewerkt. Vormgeving, fotografie, redactie & meer!

‘Ondernemen met karakter’, dat is waar HofZakelijk voor staat.
Het bieden een etalage voor alles wat met ondernemen in Hof van Twente te maken heeft.

Mijn visie? Dat het (juist) niet gaat om alleen maar perfect gepoetste schoenen en grote logo’s.
Nee.

Anders durven zijn. Ook dát is ondernemen.
Wel zo authentiek en onderscheidend.

Vandaar de focus op échte verhalen van ondernemers.
Uít hun comfortzone en bijvoorbeeld ín hun hobby gezet.
En van daaruit horen wat hen drijft en beweegt. Aanzet tot actie. Tot hoge hoogtes brengt.

HofZakelijk_raakkracht

Alle lof voor de Hof
Hof van Twente is immers de meest ondernemende gemeente, zo werd onlangs bekend gemaakt.
Maar liefst 101 ondernemers op iedere 1.000 inwoners. Ga er maar aanstaan.

Vandaar…
Tijd om deze bedrijven in de schijnwerpers te zetten.
‘De vent achter de tent’ te laten spreken. Passie, gedrevenheid en ondernemerschap delen.

B-2-C en B-2-B
Nieuw aan dit concept is dat het zowel bij ondernemers terecht komt als ook bij maar liefst 22.000 huishoudens op de deurmat valt. HofZakelijk gaat namelijk mee als bijlage, bij het Hofweekblad. Het huis-aan-huisblad in de Hof dat wekelijks verspreid wordt. Eind 2014 was deze krant zelfs dikker dan ooit. In roerige tijden die het medialandschap tegenwoordig beleeft, een heel mooie prestatie.

“Think global. Act local.” is aan de orde van de dag.
Consumenten en bedrijven doen veel liever zaken met een onderneming waar ze het verhaal van kennen. Die keuzes maakt waar de kijker/koper/lezer zelf ook achter staat of zich mee kan identificeren.

HofZakelijk_raakkracht

In bladen met echte verhalen gaat het niet om grote logo’s, maar om geloofwaardigheid. Dat is waar ik heilig in geloof. Laagdrempelig gebracht, wat geloofwaardiger is. Bij het delen van mijn visie merkte ik dat de dummy sneller gepakt werd, beter bekeken werd en de interesse hoger dan gemiddeld is dan bij het zien van een ‘zakenblad vol platte advertenties’.

“Mensen prikken er zo doorheen” als het niet klopt, is wat ik vaak hoor.
En dat… klopt.

Dus waarom dan zo je best doen om iets te verzinnen, als de kern van veel bedrijven mooi en interessant genoeg is om te delen?

HofZakelijk_raakkracht

 

HofZakelijk_raakkracht

Dat soort dingen.
Dat beweegt het concept waarbij ik vond dat niet adverteren, maar profileren de focus verdient.

Meer weten over mijn kijk op bladen en communicatie ‘anno nu’?
Bel Wendy even op 06 411 641 94

Fijne dag!

Gepubliceerd op 12 maart 2015

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *