PLOP!
Grolsch bestaat 400 jaar.
400 jaar karakter, wát een prachtige prestatie.
Sinds 1615 – in dus die 400 jaar tijd – uitgegroeid tot een van de oudste en grootste bierbrouwerijen van Nederland.
Ik ben ermee opgegroeid, als geboren en getogen ‘Tukker’ (wijzen uit het oosten). Als baby zat ik al voor de gein met een beugel in de hand in de box.
De unieke Grolsch-beugel…
Het claimen van het domein en o-zo-herkenbare geluid ‘Plop!’…
400 jaar lang staande blijven in een markt waar nog steeds aanbieders en specials bijkomen…
Ik zeg hulde!
Hulde voor een merk dat zichzelf is gebleven. Dat het is gelukt te blijven vernieuwen, met toch behoud van het ‘historische’ (of beter gezegd: authentieke?) karakter.
#400jaarkarakter
Grolsch vroeg haar liefhebbers om hun eigen Plop-moment te delen via een speciale actiesite.
Een selectie van de vele inzendingen is samengevoegd tot een leuk filmpje ter ere van hun verjaardag.
Vandaag, 11 mei, was het zover. Het filmpje werd onder de hashtag #400jaarkarakter volop gedeeld in de media.
Grolsch in concert
Zaterdagavond 16 mei aanstaande viert Grolsch met haar fans, vanaf 20.30 uur ’s avonds, 400 jaar Karakter LIVE.
Meer info daarover vind je hier.
Meer tweets vind je onder meer via https://twitter.com/hashtag/400jaarkarakter
Gepubliceerd op 11 mei 2015
Reageren? Vinden we leuk!
We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!