PLOP!

Grolsch is jarig! Proost uhh... plop!

Grolsch bestaat 400 jaar.
400 jaar karakter, wát een prachtige prestatie.

Sinds 1615 – in dus die 400 jaar tijd – uitgegroeid tot een van de oudste en grootste bierbrouwerijen van Nederland.

Ik ben ermee opgegroeid, als geboren en getogen ‘Tukker’ (wijzen uit het oosten). Als baby zat ik al voor de gein met een beugel in de hand in de box.

De unieke Grolsch-beugel…
Het claimen van het domein en o-zo-herkenbare geluid ‘Plop!’…
400 jaar lang staande blijven in een markt waar nog steeds aanbieders en specials bijkomen…
Ik zeg hulde!

Hulde voor een merk dat zichzelf is gebleven. Dat het is gelukt te blijven vernieuwen, met toch behoud van het ‘historische’ (of beter gezegd: authentieke?) karakter.

#400jaarkarakter
Grolsch vroeg haar liefhebbers om hun eigen Plop-moment te delen via een speciale actiesite.
Een selectie van de vele inzendingen is samengevoegd tot een leuk filmpje ter ere van hun verjaardag.

Vandaag, 11 mei, was het zover. Het filmpje werd onder de hashtag #400jaarkarakter volop gedeeld in de media.


Grolsch in concert

Zaterdagavond 16 mei aanstaande viert Grolsch met haar fans, vanaf 20.30 uur ’s avonds, 400 jaar Karakter LIVE.
Meer info daarover vind je hier.

Meer tweets vind je onder meer via https://twitter.com/hashtag/400jaarkarakter

Gepubliceerd op 11 mei 2015

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *