Social Impact Day Twente

Communicatiepartner van hét event over ondernemen met oog voor de planeet en haar mensen

Hoe dit begon? Met een uitspraak van Jaap Fris, partner in crime van Niels Moshagen, samen eigenaar van Mindt. 'Het wordt hoog tijd dat Mindt en Raakkracht eens kennis met elkaar maken.' De Raakkracht/Mindt match was direct 'aan' en het partnerschap werd gestart in de vorm van een Social Impact Day, in Twente. Het plan voor deze dag kwam tot stand en eerdere edities in Groningen en Zwolle hadden de toon gezet. De boodschap moest duidelijk zijn: Wat kan en wil Twente morgen anders doen en hoe zetten we samen, of als individu de stap naar meer sociale impact. Sociale impact, Raakkracht is sinds dag 1 van haar eigen bestaan al 'on that', en dus trotse partner van deze dag.

Wat ga jij morgen anders doen?

De dag was gevuld met niet de minste sprekers. Kees Klomp (spreker en schrijver van boeken over onder andere de betekeniseconomie), Charles Vinke (directeur van Asito), Michel Scholte (oprichter van True Price) en Jaap Korteweg (oprichter van de Vegetarische Slager, en voor ons persoonlijk guru) wisten iedereen te inspireren met hun bijzondere en inspirerende verhalen. Daarnaast werden er 15 workshops gegeven om alle inzichten weer op scherp te krijgen en om de volgende dag al aan de slag te gaan met het creëren van een betere wereld. De opkomst was groot(s) en zelfs toen de dagvoorzitster Jaap Korteweg alias de Vegetarische Slager vriendelijk verzocht zijn verhaal af te ronden riep het publiek dat ze meer wilden horen. Goede geluiden als je het ons vraagt. Twente was duidelijk wel in voor (veel) meer social impact.

Do you give a f*ck?

Sjors (je weet wel, die van Raakkracht) gaf namens ons een workshop 'Do you give a f*ck'. Het was er vol en warm. Een mooie metafoor om toch maar iets beter met onze planeet om te gaan. De boodschap: het gaat niet alleen om wat je wel doet, maar des te meer om wat je níet doet. Waarvan weet jij dat je stiekem beter kan (in terms of sociaal ondernemen) maar sluit je toch nog je ogen? In andere woorden: Do you give a f*ck? You should! We do. At least, thats what we're trying to do here.
Kleine grote held van de dag was 'onze' Pepijn. Om met de woorden van Jaap te spreken: 'Zijn oproep in de opening om vooral iets te gaan doen en daarin de verbinding met elkaar te zoeken is door iedereen in de zaal gehoord en gevoeld. Met zijn ongefilterde blik, stelde hij de vragen die gesteld moesten worden. Hij dwong ons simpele antwoorden te vinden op complexe problemen. Zijn optimistische kijk op de wereld, stemde ons en de zaal positief.'

Brandingpartner

Naast communicatiepartner waren we ook brandingpartner van Social Impact Day Twente. We schreven persberichten en creëerden alle visuele uitingen van posters, programmaflyers en socials, tot de led-schermen op het pand. Alles om ook hier te zorgen dat alles 'klopt'. Toegegeven, het eten dat volledig vegetarisch was en de niet-van-echt-te-onderscheiden bitterballen en satéspiesjes van de Vegetarische Slager hadden daar ook een rol in.

Let's make some impact!

We horen je denken; 'Leuk zo'n dag, maar hóe maak ik meer dan impact met mijn onderneming?' Dat is waar wij je bij kunnen helpen. We doen strategische sessies om boven te krijgen wat dat dan is waar je meer impact mee kan maken, en helpen je vervolgens met alle communicatie uitingen om dit de wereld in te slingeren. Met alles wat daarbij nodig is. So, waar wacht je nog op? Let's make some impact!

Credits
Woorden: Kris
Beelden: Jellien

Gepubliceerd op 21 november 2018