Stef - on a mission - Telgenhof, aangenaam.

Nice to meet you

Aangenaam kennis te maken met Stef, al zeggen we het zelf. Stef is de jongste telg bij Raakkracht sinds deze week. Hij helpt ons nu in zijn vakantie en daarna gaat hij bij ons afstuderen, hoe gaaf is dat! Wellicht heb je onze vacature een paar weken geleden voorbij zien komen? Stef pakte deze kans met beide handen aan en zocht ons op. Met succes, want we delen een missie.

Goed, Stef Telgenhof Oude Koehorst dus. Een allround contentcreator met 22 jaar aan levenservaring. Studeert Creative Media and Game Technologies bij Saxion in Enschede. De laatste jaren flink wat vakinhoudelijke ervaring opgedaan binnen zijn stage bij Endemol Design, zijn eigen bedrijf en andere freelance opdrachten. Gedurende deze periode werd het voor Stef steeds duidelijker wie hij is, maar vooral waar zijn ambities écht liggen: "Ik zie mijn passie voor audiovisuele vormgeving en (motion) graphic design als een middel om producten te kunnen produceren die van toegevoegde waarde zijn voor een bedrijf, merk of een groter geheel. Daarbij vind ik dat motion graphic design en audiovisuele vormgeving elkaar in veel gevallen kunnen versterken en er daardoor een kwalitatief hoogwaardiger eindproduct gerealiseerd kan worden."

Endemol Design als goede olie

"Mijn stageperiode bij Endemol Design was een onwijs toffe periode. Binnen no-time was ik onderdeel van een goed geoliede machine waar de werkdruk hoog lag en een kwalitatief hoogwaardige standaard werd gehanteerd. Ik heb het ervaren als een sneltrein waarin ik erg veel facetten binnen de mediawereld heb mogen ontdekken. Een waardevolle periode waarin ik veel nieuwe kennis en vaardigheden aan mijn rugzak heb mogen toevoegen. Na deze stageperiode ben ik gaan nadenken over mijn plannen voor de toekomst en ineens wist ik het! Ik kwam tot de realisatie dat ik later onderdeel uit wil maken van een missie of bedrijf waar niet de commerciële drive een continue boventoon voert, maar waar de eindproducten van toegevoegde waarde zijn voor een merk of groter geheel binnen de wereld of maatschappij.", aldus Stef.

Wakker worden zonder social media

Stef: "De wereld is groot, maar wordt steeds kleiner. Het is onder andere de social mediarevolutie die hieraan ten grondslag ligt. En nu we het daar toch over hebben. Social media. Een begrip dat tegenwoordig onder de eerste levensbehoeften lijkt te vallen. Het medium dat een groot gedeelte van de gebruikers volledig onder de duim lijkt te hebben. Ook mij. Maar het doelloos door mijn Facebook tijdlijn scrollen en het ‘altijd bereikbaar moeten zijn’ werd ik zat. Ik ging mijzelf steeds meer afvragen wat de toegevoegde waarde van social media was binnen mijn eigen leven. Door daar zo bewust bij stil te staan, kwam ik al vrij snel tot de conclusie dat het voor mij eigenlijk helemaal niet zo’n waardevol medium is."

"Ik werd wakker, maar een grote groep mensen om mij heen leek in mijn optiek nog te slapen. Hoe kon ik ze wakker krijgen? Een serie met als doel bewustwording creëren rondom het gebruik van social media was daarop mijn antwoord. Zo gezegd, zo gedaan. Ik ben begonnen met het maken van een serie over social media gebruik waarin vier deelnemers samen met mij een maand lang zonder social media hebben geleefd. En dat bracht ons samen tot veel nieuwe inzichten."

Docu en meer met Raakkracht

De pilotaflevering is inmiddels af en samen met Raakkracht gaan we ervoor zorgen dat er een hele serie opgeleverd gaat worden. Een serie die hopelijk meer mensen wakker schudt en bewust kan maken van hun social mediagebruik. Inmiddels ben ik al een aantal dagen aan de slag bij Raakkracht en voel me hier he-le-maal op mijn plek! Het is voor mij een epicentrum van mensen die mij inspireren en voorzien van megaveel positieve energie. Ik kijk er onwijs naar uit om samen nog aan heel veel mooie maar vooral betekenisvolle projecten te mogen werken, waarmee we de drempel naar bewustwording in de breedste zin van het woord een beetje kunnen verlagen."

Gepubliceerd op 25 juli 2018

Geschreven door: Wendy (ter Bekke)

Wendy is aanjager en hoofdredacteur van Raakkracht. Branding, betekenis, bewustwording zijn de 3 B's waar ze zich voor inzet. Een pionier in de betekeniseconomie die graag verhalen deelt die het waard zijn om gedeeld te worden.

Reageren? Vinden we leuk!

We vinden het leuk een reactie van je te ontvangen. Uiteraard publiceren we jouw e-mailadres niet online.
PS Velden gemarkeerd met * graag even invullen, thanks!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *